HISTORIA FIRMY

15 listopada 1997

Początki Firmy

Firma Kowary Carpets Sp. z o.o. z siedzibą w Kamiennej Górze została zarejestrowana jako podmiot gospodarczy w Sądzie Rejonowym – V Wydział Gospodarczy w Jeleniej Górze - 15 listopada 1997 roku jako spółka zależna od Fabryki Dywanów „Kowary”(dalej zwana FDK) pod numerem 0000060852, działalność rozpoczęła natomiast początkiem roku 1998, pod nazwą Kowary-Dywan Sp. z o.o. Nowo powstała firma miała być miejscem implementacji nowej technologii w oparciu o elektroniczne krosna żakardowe w technologii Axminster. W dniu 15.10.2002 roku podpisano również z FDK umowę na stosowanie wspólnego znaku towarowego do oznaczania wyrobów gotowych.

Fakt, iż firma Kowary Carpets Sp. z o.o. jest spółką utworzoną przez FDK sprawia, że tradycje zakładu sięgają 1846 roku. Wtedy to właśnie pierwsi pracownicy ówczesnej fabryki dywanów zostali przeszkoleni w słynnym na cały świat w branży tekstylnej mieście Smyrna w Turcji, rozpoczynając etap tkania dywanów na drewnianych krosnach ręcznych. Dziś z tamtymi czasami firmę łączą tylko tradycje i wysoka jakość tworzonych wyrobów. Cały proces produkcji uległ diametralnym zmianom i modyfikacjom. Przedsiębiorstwo istniejące jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością specjalizuje się w wytwarzaniu ekskluzywnych wełnianych wyrobów dywanowych.

Po trudnym okresie oswajania nowej technologii spółka weszła na ścieżkę szybkiego rozwoju. W trakcie kilku lat działalności możliwe było sukcesywne zwiększanie zdolności produkcyjnej poprzez zakupywanie nowych maszyn, co za każdym razem znacząco zwiększało udział w rynku europejskim. Minione lata są dowodem na to, że firma szybko i sprawnie dostosowała się do warunków, a zwłaszcza do panującej wyższej konkurencji.
Nowoczesny park maszynowy daje możliwość realizacji indywidualnych projektów spełniających wyszukane oczekiwania odbiorców. Klienci mają także zapewnioną wysoką jakość, elastyczność i terminowość realizacji projektów. Firma od kilku lat z powodzeniem rozwija współpracę z uznanymi europejskimi producentami, lokującymi w niej znaczącą część własnych projektów. Gotowe produkty w przeważającej części trafiają na rynek europejski.

Głównym celem prowadzenia działalności spółki jest produkcja wełnianych wykładzin dywanowych realizowana na krosnach żakardowych sterowanych elektronicznie w technologii Axminster. Spółka produkuje wykładziny dywanowe w oparciu o pięć krosien żakardowych Crabtree sterowanych elektronicznie o szerokości 400 cm oraz jednym krosnem Van de Wiele Max91.
Działalność ukierunkowana jest na realizację zamówień kontraktowych z przeznaczeniem na zaopatrzenie rynku instytucjonalnego. Część produkcji przeznaczona jest na zaopatrzenie działalność w obszarze świadczenia usług tkania dla innych producentów wyrobów dywanowych. Usługa realizowana jest w systemie uszlachetniania czynnego z surowców dostarczanych przez odbiorców wyrobów.

Dla grupy najbardziej wymagających Klientów Kowary Carpets przygotowała szczególną ofertę, która w sposób kompleksowy obejmuje cały proces projektowania, produkcji i instalacji wykładzin dywanowych.
Kompleksowy produkt składa się z kilku etapów:
1. Kreacji wzornictwa produktów na bazie autorskich lub zleconych źródeł inspiracji
2. Dostosowanie wzornictwa do rozmiarów poszczególnych wnętrz w sposób umożliwiający maksymalną redukcję odpadu instalacyjnego użytych materiałów
3. Wizualizację wnętrz
4. Wizualizacje w planie DWG/AutoCad
5. Wytwarzanie próbników wzorniczo-kolorystycznych
6. Wymiarowanie obiektów w AutoCad i naturze
7. Adaptacja wzornictwa do różnych technologii produkcji i umaszynowienia
8. Konsultacje z projektantami AxPro
9. Dostarczanie pokoi wzorcowych

Od kilku lat firma rozwija działalność w zakresie dostaw jak i montażu dostarczanych produktów. Koncentruje się też na udziale w międzynarodowych konferencjach branżowych oraz pracy z renomowanymi biurami architektonicznymi oraz generalnymi wykonawcami. Efektywnie rozwija niedostępny dotychczas rynek „morski” dostarczając produkty do największych stoczni, dzięki czemu może się pochwalić udziałem w prestiżowych projektach statków pasażerskich.